Eindelijk! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kelly Pree - WaarBenJij.nu Eindelijk! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kelly Pree - WaarBenJij.nu

Eindelijk!

Door: kellydownunder

Blijf op de hoogte en volg Kelly

09 Februari 2012 | Australië, Sydney

Eindelijk tijd om iets te schrijven! Wat moet je anders tijdens een 23 uur durende vlucht..
Ik was nog van plan iets te schrijven voordat ik zou vetrekken, maar helaas had ik daar echt geen tijd meer voor gehad. Ik heb nog zo veel leuks gedaan in de afgelopen dagen dat het er bij in is geschoten!

Vanmorgen was het dan zo ver! 7 februari 2012, het begon allemaal ’s morgens heel vroeg, om 4uur de taxi om vervolgens om 5uur op Schiphol aan te komen. Iets waar ik mega tegenop zag! Het afscheid sla ik daarom dus over!

Met de groep de douane doorgegaan en richting de gate gelopen. Toen het eenmaal tijd was om te boarden kregen we het bericht dat er iets mis was met het bagageruim oid.. We kregen de keuze om te vetrekken naar Londen zonder bagage of met een volgende vlucht mee te gaan samen met onze tassen. Aangezien wij een overstap hadden was het verstandig door te gaan en zonder bagage verder te reizen. Ze konden ons niet vertellen wanneer onze backpacks aan zouden komen in Australië.. Conclusie: Het echte avontuur is begonnen!!

Gelukkig zaten we allemaal in hetzelfde schuitje en in mijn eentje zou ik me waarschijnlijk veel drukker gemaakt hebben. Als we straks (over een flink aantal uren) in Sydney aankomen moeten we even kijken hoe dit gefixed gaat worden. We’ll see!
Verder was de vlucht naar Londen niet heel bijzonder. Toen ik mn voorlopig laatste bruine boterhammen met pindakaas&hagelslag net op had stonden we al weer aan de grond.

Op dit moment zit ik in het vliegtuig naar Singapore tussen twee ervaren reizigers, waarschijnlijk zakenmensen. Helaas was het niet mogelijk om bij de mensen van de groep te zitten. We zitten aardig over deze kist verdeeld. Een beetje jammer dus!

Ondanks dat is het heeeel goed te doen! (tot nu toe dan) Deze Airbus A380 van Qantas, oftewel het grootste passagiersvliegtuig, is van alle gemakken voorzien. Maar dan ook echt alle gemakken!
Naast het standaard kussentje en dekentje, heb je ook een eigen scherm. Niet heel bijzonder op een lange vlucht, maar het is niet zomaar een scherm! Ik vond de keuze bij Lufthansa groot, maar dit overtreft alles! De afstandsbediening zit in de armleuning. Na wat stuntelen heeft de vrouw naast me geholpen deze eruit te halen en ik viel van de ene verbazing in de andere. De afstandsbediening heeft twee kanten, 1 voor de ‘normale’bediening en de andere dient als gameconsole. Je kunt echt uit heel veel spellen kiezen. Ik heb tetris&pacman al gehad en was net bezig met een rally race. Hoe vet is dat?! Verder heb ik de keuze uit tientallen films, cd’s, series, gesproken boeken, bestemmingsinformatie en vluchtinformatie. Toen ik alles gezien dacht te hebben zag ik ‘skycam’ staan op mn scherm en dacht ‘neeeeee’!! Ik heb dus het opstijgen niet via het raampje gevolgd, nee, via de ‘skycam’. Maargoed, ik voelde me al een klein kind toen ik alles aan het uit proberen was, dus mijn enthousiasme met geluid onderbouwen vond ik niet echt gepast. Maar als het kon, oehh!

We vlogen net over Polen en nu net Oekraïne uit richting Georgië. En wat zag ik op het kaartje staan: Kharkov en Donetsk. Het is al pijnlijk genoeg dat ik waarschijnlijk een elfstedentocht ga missen, moet ik ook nog even aan het EK herinnerd worden!

Voor nu stop ik even en wie weet wat ik over een paar uur het vertellen waard vind. Zoals je ziet is dat redelijk veel! Ik hoop trouwens dat ik eenmaal daar tijd heb om regelmatig iets van me te laten horen. Ik ga in ieder geval mijn best doen!

Aangezien ik weinig stroom had en mn wereldstekker in mn backpack zit, besloot ik op mn stroom te besparen! Nu ik weet dat mn backpack straks in het hostel ligt, kan ik gerust even verder. Nu heb ik minder tijd, dus dit gedeelte zal veel minder uitgebreid worden! Komt ‘ie!

Aangekomen in Singapore hadden we een uur om even bij de ‘vertrekhal’ rond te kijken. Er was weinig aan, geen winkels en weinig te zien. Er waren van die ligstoelen en paal met een aantal computers waar je op internet kon. Toen was het alweer tijd om het vliegtuig in te gaan. Zelfde plek, zelfde vrouw naast me en natuurlijk hetzelfde geliefde inflight system! Deze vlucht duurde ‘maar’7.5 uur en ging snel om. Aangekomen op het vliegveld van Sydney zonder de problemen de douane doorgekomen en eenmaal bij de bagageband stond daar al een vrouwtje die een beschrijving wilde van onze backpacks. Ze kon ons gelukkig vertellen dat deze de volgende morgen aan zouden komen. Straks dus! Yeaaa!! We kregen van Qantas een tasje met toiletspullen en een soort van pyama, heel fijn! Na wat vertraging gingen we door naar de bagagecheck, want ik had een zakje Maltesers aan te geven. Toen stond er een mannetje op ons te wachten die ons naar het busje bracht en naar het hostel reed. We zitten met de 6 meisjes op 1kamer, wat in nu in het begin heel fijn is! Daar heb ik gelukkig redelijk goed in geslapen in mn Qantas pyama! Toen we wakker werden hebben we ontbeten en zijn op zoek gaan naar het work ’n holiday gebouwtje waar we straks een workshop krijgen.

Nu mogen we even op internet totdat het gaat beginnen, ik ben benieuwd!

  • 09 Februari 2012 - 06:56

    Annemarie & Willem :

    Hey Kelly, wat een leuk geschreven en veelzijdig eerste bericht, behalve dat van de bagage dan. Zo 'kort' onderweg en toch al veel meegemaakt. Het is nog koud bij ons, maar een Elfstedentocht zit er niet in aankomend weekend. Bij jou is het weer vast aangenaam. Succes met de workshop.
    Dikke kus Annemarie & Willem

  • 09 Februari 2012 - 08:23

    Wendy:

    Whaa!!! Kelly, wat een adventure, nu al! Toen ik opstond vandaag wist ik dat je iets had geschreven op waarbenjij, dus op weg naar Staples zat ik me al te verheugen om het te lezen (en Femke te feliciteren ;)
    Uiteraard heb ik gelijk de meest uiteenlopende vragen… Maar effe hè: die Airbus :D vet cool!! OMG: Skycam, zoooo tof want ik was hier al hoogst verontwaardigd dat je wel een windowseat had voor de lange vlucht,maar dus tussen twee mensen in was komen te zitten, maar die cam is way cooler en maakt het goed! Toen ik de woorden Polen en Oekraïne las, was het eerste wat in me opkwam: het EK, en ja hoor: daar begin jij ook over :)
    Wel fijn hoor van Qantas, een soort van Qantas pyjama, hoe ziet die eruit dan? Ben reuze benieuwd en je hebt nu (neem ik aan) weer een reistandenborstel, of niet?
    Dat was ‘m hoor van mijn kant, owww nee: is je opgevallen dat op het landkaartje Kellyville staat!!
    A big hug 4U!

  • 09 Februari 2012 - 10:05

    Femke:

    Ahhh Kelly, zo cool! Een echt Pree-verhaal!

    Ik lees het al, jij was helemaal in de wolken met de inflight entertainment! ;)

  • 09 Februari 2012 - 11:07

    Stephanie:

    Heey Kelly!

    Wat een supertof verhaal en dat al na alleen de vliegreis! Ik ga je verhalen zeker blijven volgen, krijg gelijk zin om ook op reis te gaan. Heel veel plezier daar! X

  • 09 Februari 2012 - 12:16

    Haggis:

    Hi Kelly,

    heel veel plezier in Australie! Als je de komende tijd net zoveel gaat beleven als je nu al deed, komt het helemaal goed. Ik ga je verhalen volgen!

    Veel succes met alles,
    Haggis

  • 09 Februari 2012 - 14:46

    Annemieke:

    Oh Kel, ik las het echt helemaal in jou stem hahaha het is zo jou gewoon!
    Wat tof nog allemaal :) ok je had dan ff geen backpack maar dat is weer een stap in stress management en zelfstandigheid. Ik ben nu al trots.
    Liefs!

  • 09 Februari 2012 - 14:47

    Annemieke:

    En owja, ik had toen naar rwanda ook zon tof systeem in het vliegtuig, ik heb toen wel gewoon hardop gilletjes gedaan hoor haha

  • 09 Februari 2012 - 15:15

    Elsemiek:

    Jiehoeeeeeee, leuk he die reislust van backpacks! Ze gaan gewoon eigenwijs de andere kant op!
    Maar nou heb je mooi wel een leuke pyjama met een mega herinnering erbij!
    Wel superfijn dat ie er nu al is. Heb je al skippies gezien? Je moet ff voor mij testen of het water echt de andere kant wegstroomt, goed?
    Heeeel veel plezier these days!
    Liefs!

  • 09 Februari 2012 - 16:25

    Joke En Rinus:

    Hoi Kelly, we hebben met veel plezier je verslag gelezen. Jeetje wat een avontuur nu al.
    Gelukkig kwamen de backpacks al snel achter jullie aan, want meer nachten in je Quantas pyama, lijkt me ook niet alles, bij veel draaien scheurt ie zeker hahahah.
    Veel plezier nog. Groetjes en een dikke kus!!!!!!

  • 09 Februari 2012 - 16:31

    Wendy:

    Hey! direct na het plaatsen van mijn reactie van vanmorgen, wilde ik er nog eentje plaatsen ivm de - in de wolken - grap :D muhahaha) maar nu móet het toch echt hoor, want Elsemiek!!!!! dat van het water heb ik weliswaar niet aan Kelly gevraagd om te checken, maar ik was zeker van plan dat putjes-mirakel met eigen ogen te gaan aanschouwen :D

  • 09 Februari 2012 - 16:52

    Saskia, Erik En Max:

    Lieve Kelly,
    Nog maar net weg en nu al een geweldig avontuur. We wensen je heel veel plezier, ga lekker genieten nu je niet achter de kassa van de C1000 hoeft.
    We gaan je volgen....
    Gelukkig heb je toch nog een beetje winter in NL meegepakt voordat je vertrok naar de zon.
    Liefs, Saskia en de rest ( Elsemiek houdt zelf contact met je)

  • 11 Februari 2012 - 11:13

    Kelly:

    Thaaaaaaaaaaaaanks guys! Erg leuk om jullie reacties te lezen!
    Ik ben nu bezig met een deel 2, heb de hele nacht internet, dus ik hoop dat het af komt!
    Ojaa > saskia, erik & max erg veel thanks voor jullie kaartje, mn mam heeft em ingescant en gemaild. Erg leuk!! Jullie horen van mel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Kelly

Actief sinds 23 Jan. 2012
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 14414

Voorgaande reizen:

07 Februari 2012 - 07 Juli 2012

Een reis met Activity International

Landen bezocht: