Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kelly Pree - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kelly Pree - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: kellydownunder

Blijf op de hoogte en volg Kelly

14 Februari 2012 | Australië, Sydney

Heeey mates!!
Och, wat is leuk om al jullie berichtjes te lezen, het doe me erg goed! Thaaanks!!
Goed, eindelijk weer tijd voor en een tweede update! Ik was gebleven bij de workshop. Deze was erg interessant en ging over allerlei dingen. Van werk tot aan surfkampen, van alles en nog wat dus! Het zou een goede manier moeten zijn om te dingen te kunnen plannen. Maar helaas vind ik alles leuk en was ik enthousiast over bijna alles. Bovendien zijn er vaak hoge kosten aan verbonden en wordt een keuze maken nog moeilijker! Een voorbeeld hiervan is het surfkamp.. Erg leuk, maar erg duur! Ik ga nu nog niets boeken/plannen, first things first, dus eerst Sydney ontdekken!

Nadat we klaar waren, zijn we terug naar het hostel . Gelukkig waren onze backpacks afgezet en konden we lekker douchen en onze eigen/schone kleren aan! Toen was het tijd om te eten, en slapen. Ik was kapot!

De volgende dag moesten we naar de bank om het account te activeren. We gingen hier met de groep heen en aangezien het 1 voor 1 geregeld moest worden duurde dit erg lang. Alles is uiteindelijk gelukt en we kunnen als het goed is onze bankpasjes over 7 werkdagen ophalen! Vervolgens zijn we naar de haven gelopen en zagen met onze eigen ogen de wereldberoemde operea house + harbour bridge. Sprakeloos.. Ik kan niet beschrijven hoe mooi het is, werkelijk waar!! We hebben een rondje door de haven gewandeld en zagen zo vanaf de andere kant ook de skyline van Sydney. Voor het opera house hebben we even uitgerust en zijn daarna doorgegaan naar de Royal Botenic Gardens. Een mega park midden in Sydney. Je loopt vanaf het opera house het park in en vervolgens zie alleen maar groen. Als je dan een stukje verder loopt en omhoog kijkt, zie je de wolkenkrabbers van Sydney. In het park stonden allerlei bijzondere bomen, planten en dieren. Zo hingen er mega vleermuizen in de bomen te slapen en liepen er allerlei rare vogels door het gras. De geur in het park is heerlijk en de rust in deze megastad is erg bijzonder!

Onze twee grote vrienden Jacco en Wesley (vd groep) hadden de avond daarvoor een pak wijn gekocht (typisch voor backpackers > goedkope wijn in een zak in een doos called goon) en hadden deze meegenomen. Dus elke keer wanneer hun cola flesje leeg was, hing deze weer onder de tap, erg grappig om te zien. We hebben de grootste lol gehad met deze twee, maar helaas zitten zij nu in een ander hostel vliegen binnenkort naar Adelaide. De rest vd groep heeft, net als ik, bijgeboekt in hetzelfde hostel.

De volgende dag, zaterdag 11 februari hadden we afgesproken om naar Manly beach te gaan. Deze dag begon de Australian Open daar, een internationale surfwedstrijd. In de bank hadden we een Nederlandse jongen ontmoet die al eerder op dat strand was geweest en we spraken af hem daar te zien. Vanaf de haven namen we de boot naar Manly Beach, een 30min durende boottocht in de zon met een perfect uitzicht! Eenmaal aangekomen was het net een plaatje, witte stranden en allemaal surfers. Er was ook tribune en allerlei activiteiten. We gingen op het strand zitten en keken naar de surfers in de zon, australischer kan niet! Helaas begon het te regenen en gingen we richting de winkels. We besloten terug te gaan naar Sydney en eenmaal op de boot begon de zon weer te schijnen. De regen heeft in totaal misschien maar 2uur geduurd, maar in die tijd is er een heleboel water naar beneden gekomen! We hebben boodschappen gedaan en in het hostel rijst met worstjes gegeten.

En dan ben ik alweer bij gister, zondag. Deze dag waren we weinig van plan. Het zou de laatste dag zijn dat de groep bij elkaar is. We hadden afgesproken om samen te gaan eten dus enige wat op de planning stond was boodschappen doen. Ik heb deze dag lang geslapen en ben na het eten even nog buiten geweest en daarna gaan slapen.
Vandaagwas het dag van vertrek uit ons eerste hostel. Van de vijf vertrokken er vandaag 3. Na het ontbijt was het dan toch echt tijd om voor het eerst te gaan sjouwen met mn backpack. Ons volgende hostel is Sydney Central YHA, een erg groot en duur hostel midden in Sydney. Het was gelukkig dichtbij en konden gelijk inchecken, heel fijn!

Het work n holiday kantoor was vandaag weer open dus konden we daar weer op internet. Ik heb daar gelijk een soort van lidmaatschap aangechaft van WWOOF (. Dat is een soort van programma waarbij je een halve dag kunt werken op een boerderij tegen kost en inwoning. Erg prettig aangezien het leven hier onwijs veel kost. Een overnachting kost al gauw 25 doller en daar moet dan nog eten en wat uitstapjes bij opgeteld worden..! Mocht ik een farm vinden zou dat perfect zijn! Komende dagen ga ik op zoek. Hierna zijn we wezen wandelen in Sydney. We zijn door het businesscentre naar the rocks gelopen waar allemaal oude pakhuizen waren. Vervolgens zijn we harbour bridge opgelopen. Het uitzicht op de haven en the opera house is amazing! Hier zit trouwens ook de Sydney harbour YHA in de buurt en aangezien ik samen met Pim een pas heb gekocht met 15 nachten YHA zijn we zeker van plan daar een x te overnachten! Toen was het alweer tijd om richting hostel te gaan en te koken. We aten pasta en haalden nog een ijsje bij Hungry Jack, de burger king hier in australië. Daarna hebben we Elisabeth uitgezwaaid, want die reist met de trein naar Melbourne vanavond.

Nu zijn alleen Pim en ik nog over hier in Sydney van de Nederlandse groep van 9. Donderdag gaan we naar de Blue mountains, een natuurgebied 2uur buiten Sydney. We gaan hier 3dagen de natuur in, ik ben benieuwd!


  • 14 Februari 2012 - 06:30

    Noam:

    Hoi Kelly,

    Wat ben je ver weg. Hebben ze ook achtbanen?
    Als je terug bent gaan we dan weer naar walibi?
    Groetjes, noam

  • 14 Februari 2012 - 08:29

    Wendy:

    Wauw Kelly, was al op de hoogte van een hele hoop, maar wat mooi omschreven zeg, werkelijk waar een prachtig verhaal!! Qua schrijven is het net alsof ik het zelf heb getypt :) haha alleen jammer genoeg heb ik het zelf niet meegemaakt!!! Maarre, leuke plannen, naar de Blue Mountains, coolio!

  • 14 Februari 2012 - 09:13

    Femke:

    Jeeeejj Kelly, zo leuk! Ik hou er van dat je alle details noemt, prachtig! Leuk dat je de natuur in gaat! Volgens mij is het daar echt zooo mooi, heel veel plezier!! :)

  • 14 Februari 2012 - 15:44

    Merel:

    Ik wist totaal niet dat je naar Australië ging en heb ook totaal geen idee wat je daar gaat doen, maar daar ga ik vast en zeker achter komen als ik je reisverslagen blijf lezen! Hartstikke leuk joh. Heel veel plezier nog, blijf vooral je verhalen schrijven, dan blijf ik je volgen ;)
    Liefs

  • 14 Februari 2012 - 19:25

    Papa & Mama:

    Hey geweldige verslaggeefster down under, het was weer erg leuk en gezellig
    om de belevenissen van de afgelopen dagen te lezen.
    Lange verslagen, maar beslist niet saai. Wij hopen dat jullie erg veel plezier
    hebben en ook veel zullen zien in de Blue Mountains.
    Kijken nu al uit naar het volgende verslag.
    Veel liefs van ons en natuurlijk een stevige miauw van Eric

  • 17 Februari 2012 - 20:02

    Stephanie:

    Leuk verhaaltje weer!! Mijn Australische collega had het laatst nog over de Hungry Jack, echt leuk om het hier ook terug te lezen! Ben ook erg benieuwd naar wat je allemaal gaat doen, have fun 'nd enjoy! X

  • 17 Februari 2012 - 20:19

    Martine:

    Kelly, echt super leuk om weer een blog van je te lezen! Al mijn vragen en opmerkingen staan in de mail dus bereid je voor haha. Ik verheug me al op je volgende verhaal! Tot snel op skype??=D
    Heel veel kusjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Kelly

Actief sinds 23 Jan. 2012
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 14413

Voorgaande reizen:

07 Februari 2012 - 07 Juli 2012

Een reis met Activity International

Landen bezocht: