Happy Easter! - Reisverslag uit Bendigo, Australië van Kelly Pree - WaarBenJij.nu Happy Easter! - Reisverslag uit Bendigo, Australië van Kelly Pree - WaarBenJij.nu

Happy Easter!

Door: kellydownunder

Blijf op de hoogte en volg Kelly

08 April 2012 | Australië, Bendigo

Hi there!
Even een korte update vanaf een overvolle camping in het paas-achtige Bendigo! En met Wendy niet te vergeten! Vanuit Shepparton zijn Wilco en ik naar Bendigo gereden en hebben daar bij 2 jongens van mijn groepsvlucht geslapen. Het was erg leuk om hen weer te zien en we hebben vele verhalen uitgewisseld. De volgende dag was het dinsdag 8 april(!) en moesten zij aan het werk. Wij zijn naar Melbourne gereden. Daar hebben het hostel opgezocht en begon ik de uren af te tellen, want wendy zou die avond aankomen in Australië!! Rond half 8 zijn Wilco en ik de auto ingestapt en naar het vliegveld gereden. We hebben daar een tijdje voor de schuifdeuren gestaan en toen was het eindelijk echt zo ver! Het was zooo raar om Wendy weer te zien en dan ook nog eens hier..!!
Vanaf nu begon mijn toeristenbestaan! Wendy’s eerste dag in Melbourne stelde niet heel veel voor. We zijn eerst van een 8p kamer naar een 4p verhuist en zijn daarna de stad in gegaan. We hebben een rondje door de stad gereden in de City Circle tram en zijn daarna naar het tennispark gelopen. Hier staan allemaal stadions die gebruikt worden tijdens de Australian Open en waar allerlei grote concerten worden gegeven. We zijn door China town teruggelopen naar het Hostel. S ‘avonds hebben een soort van plan gemaakt voor de komende week. De volgende dag zijn we in de ochtend naar de Queen Victoria market geweest en smiddags wilden we naar de old Melbourne Goal. Deze oude gevangenis is een topatractie in Melbourne, maar wij vroegen ons af of het wel de moeite waard zou zijn. We zijn er heen gelopen om te kijken of het er spectaculair uit zou zien. Het was niet echt goedkoop, maar ik ben immers nu een toerist en het leek me wel wat! Als eerste zouden we een soort van expierence krijgen hoe het is om gevangene te zijn. Nou en of het een expierence was! De politieagente schreeuwde en we waren echt net gevangenen. Ondertussen vertelde ze ook leuke weetjes en zijn we even opgesloten geweest, daarna mochten we weer gaan. Hierna zouden in de rechtbank de veroordeling van Ned Kelly te zien krijgen. Dit bleek een rollenspel te zijn en Wendy was de openbare aanklager (een hele grote rol, haha!) en ik een getuige. De rest van de rollen werden gespeeld door echte ozzies, dus wij vielen wel op met ons ‘gebrekkig’ Engels. De zinnen waren vrij lastig en dan heb ik het nog niet eens over de intonatie die vrij slecht was! Ondanks de moeilijkheidsgraad was het zeker leuk! Als laatste hebben we bij de cellenblokken gekeken, wat een beetje creepy was.

De volgende dag moesten we ons eerste hostel uit aangezien alles vol zat. Het paasweekend zat er aan te komen.. Bijna alles zat vol, maar we hebben wel een ietwat dure overnachting kunnen reserveren. We zijn vanuit het eerste hostel gelijk doorgereden naar St. Kilda. Dat is iets onder Melbourne en daar kun je naar het strand. Ook zijn we naar een soort van permanente kermis geweest, Luna Park. Dit is een beetje ouderwets en zie je vaak in films, erg gaaf om daar over heen te lopen. Rond een uur of 6 werd het tijd om naar het hostel te gaan. Het was erg lastig om daar heen te rijden, maar met wat vertraging hebben we het kunnen vinden. Na het inchecken zijn we eigenlijk gelijk doorgegaan naar Wilco’s hostel waar we samen hebben gegeten. We sliepen daar niet meer, dus moesten we terug rijden naar ons eigen hostel.. Het was aan de andere kant van de stad en we hebben er vrij lang over gedaan om het te kunnen vinden met de auto! Door de stad rijden is zo simpel nog niet, wat een gedoe!

De volgende morgen hadden we ontbeten in ons eigen hostel en zijn we daarna naar Wilco gereden. We hebben hem afgezet bij het vliegveld en zijn daarna doorgereden naar Bendigo. Hier hadden we voor 1 nacht een hele dure campingplaats weten te regelen, maar aangezien het Pasen is en we best wat rust kunnen gebruiken hebben we bij aankomst 1 nacht bijgeboekt. In Bendigo wordt Pasen heel uitgebreid gevierd. We zijn in de avond naar de stad gereden hebben daar een parade gezien met brandweermannen, regionale muziekclubjes en oude auto’s. Als laatste kwam er een hele bekende draak en als deze zijn eindpunt had bereikt werd er vuurwerk afgestoken. Dit hebben op een bankje bekeken onder het genot van een pizza!

Dan ben ik nu bij vanmorgen. Toen we de tent uit stapten lagen daar twee chocolade-eieren, haha hoe leuk is dat?! We zitten dus nu voor nog 1 nacht op een overvolle camping met heel veel kinderen en activiteiten. Heel leuk om zien en voor een betere indruk: vanmorgen om 09.00 was er een egg-hunt en om 12.00 was er een mini-golf contest! We gaan straks weer naar Bendigo zelf om de paasfestiviteiten overdag te bekijken en gaan morgen dan omgekeerd beginnen met de Great Ocean road!

Vrolijk Pasen!

• 09 April 2012 - 12:50

Femke:

Super leuk! Geniet maar lekker van jullie toeristen bestaan, jullie hebben er hard voor gewerkt! :)

Ocean Road lijkt me echt geweldig, staat ook nog op mijn lijstje ;) Heel veel plezier matties!

Xxx Femke

• 09 April 2012 - 16:14

Joke En Rinus:

Weer een harstikke leuke update!!! Geniet maar lekker saampie van jullie tperistenstatus en vooral van de tocht langs dee Great Ocean Road!!! Groetejes en veel liefs van ons