Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Kelly Pree - WaarBenJij.nu Blue Mountains - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Kelly Pree - WaarBenJij.nu

Blue Mountains

Door: kellydownunder

Blijf op de hoogte en volg Kelly

20 Februari 2012 | Australië, Katoomba

Hello peopleee!!

Op dit moment zit ik in de auto, waar naar toe zeg ik nog lekker niet haha dat lezen jullie zo! We hebben nu nog zon 700 km te gaan en zodra ik internet heb zal ik dit verhaaltje plaatsen. Waar was ik gebleven.. Wat losse dagen in Sydney volgens mij. Ik ben nog een keer naar Manly met de ferry geweest. Pim en ik zouden daar eerst gaan wandelen door het Sydney Harbour National park en daarna zouden we nog naar de surfers gaan kijken. Aangekomen met de boot wat boekjes met routes gehaald en aan de wandeling begonnen. Het begon wat ruig maar later was het beter te lopen, uiteindelijk kwamen we op een berg met een enorm mooi uitzicht over de zee en Sydney! Hier hebben we onze boterhammetjes met jam opgegeten en zijn verder gelopen. Veel natuur gezien, heel veel mooie dingen! Na een wandeling van ruim 4 uur kwamen we bij een klein strandje, Shelly beach. Over de rotsten hier naar toe geklommen en toen heerlijk afgekoeld in de zee! Toen we weer in Manly aankwamen waren de surfers al gestopt helaas, maar gelukkig waren we eerder die week al geweest!

De volgende dag besloten we naar het wereldberoemde Bondi beach te gaan. Eerst met de trein en daarna nog een uur gelopen voordat we het met onze eigen ogen konden zien. Het is een heel lang mooi wit strand met een hoop surfers, erg gaaf! We gingen op zoek naar Kosta (op de costa, haha!), een Griek die we ontmoet hadden in hostel en waarvan we wisten dat ie drankjes verkoopt op Bondi. Na even gezocht te hebben zagen we hem, een drankje bij hem gekocht en besloten daarna te gaan lopen. Er schijnt een hele mooie wandeling te zijn, de Bondi-to –Coogee- walk. We begonnen hieraan en kwamen al snel een eerste strandje tegen, erg klein en mooi. Vervolgens weer langs de kust en bergen naar het volgende strandje; Bronte beach. Dit was inmiddels al 3.5 km verder en bij dit strandje zat een ocean pool, een zwembad dat gevuld wordt door de zee. Heel aantrekkelijk na een wandeling dus na een duik genomen te hebben wandelde we weer terug naar Bondi. Hier nog even op het strand gezeten en hebben daarna de bus naar het station genomen en terug naar het hostel getreind. Savonds hadden ze in het hostel een pizza avond met een quiz. Na een heerlijke pizza hebben we meegedaan met de quiz alleen helaas niets gewonnen. We zaten in het team met een Ier en een Duitser, best wel slimme jongens, alleen gebruikte het andere team hun mobiel met internet.. Beetje jammer! Wel hadden we een rondje drankjes gewonnen met hoger/lager!

Donderdag, de volgende dag dus, zijn we met de trein vertrokken naar Katoomba, in de Blue mountains. Ondertussen hadden we met Iris (vd nederlandse groep) afgesproken om ook in die trein stappen en dan samen in de blue mountains te verblijven. We hadden in Sydney al het hostel voor 3 nachten geboekt dus hoefden we gelukkig niet op zoek! Smiddags gingen we onze eerste wandelingetje maken. Het was al een beetje laat dus konden niet heel ver, evengoed hebben we veel groen gezien en zijn onderaan een waterval geweest. Terug in het hostel wilden we pannenkoeken maken met de pannenkoekenmix die we van een Nederlands stel gehad hadden, maar dit werd helaas een fiasco! De volgende dag wilden we een serieuze wandeling van ong 6 uur maken. Wilco, een Nederlander die al in het hostel zat een route bedacht, maar toen we 2uur onderweg waren werd het donker en begon het donderen. We waren gelukkig op een punt waar we nog een afslag konden nemen en besloten terug naar het hostel te gaan. Daar hebben we dan Australische Monopoly gespeeld met nog 2 UKers, erg gezellig! Vrijdag hebben we onze wandeling min of meer af kunnen maken gelukkig! Savonds hebben we kangeroo burger gegeten met chips, haha heerlijk! Ik heb helaas nog geen kangeroos gespot hier, maar wel gegeten dus!

Ook heb ik mn backpack even opnieuw ingepakt want de volgende morgen (vandaag dus) zouden we vertrekken. Het eigenlijke plan was om terug naar Sydney te gaan en dat ik daar pim gedag zou zeggen die naar Newcastle gaat. Maar.. plannen zijn er om gewijzigd te worden en daarom zit ik nu in de auto onderweg naar Melbourne! In het hostel in Katoomba zat Wilco dus, die zn auto maar niet kwijt raakt en besloten heeft om het te proberen in Melbourne. Wat ik in Sydney van plan was, kan ik ook in Melbourne dacht ik zo en ga daar dus in de omgeving maar op zoek naar een baantje of WWOOF adres! Het is in ieder geval fijn dat ik weet dat ik nog terug kom in Sydney, aangezien ik er nog niet helemaal alles gehad heb voor mn gevoel! Dit is dus mn eerste roadtripje hier in Australië. We zitten nu met zn vieren in een stationwagen, backpacks achterin, erg gezellig en precies waarom ik hier naar toe ben gekomen!


  • 21 Februari 2012 - 06:26

    Haggis:

    Wat klinkt het heerlijk Kelly! Volgens mij heb je het super naar je zin! Veel plezier nog.

  • 21 Februari 2012 - 10:42

    Wendy :

    Super gaaf!!!!! Die roadtrip, wauw. Enne, inderdaad: plannen zijn er omgewijzigd te worden haha :D just like you wanted, have fun. Kussie voor me zussie. Xxxxxx

  • 21 Februari 2012 - 16:59

    Saskia, Erik En Max:

    Ha Kelly,
    Wat een geweldige tijd heb je daar! Je geniet enorm!
    Stoer hoor, nu bezig met een roadtrip. We kijken uit naar je volgende blogs.
    Heel veel plezier.

  • 21 Februari 2012 - 22:39

    Elsemiek En Jurgen:

    Woehoeeee vet!
    Lekker raampie open, geen andere auto's op de weg en natuurlijk... Nick en Simon lekker hard aan! Of toch niet? hahaha.
    Heel heel heeeel veel plezier. En ohja ik snap nou niet of je Pim hebt gedaggezegd of nog niet. Ik eis nog toelichting hierop dus.

    Kussieee

  • 22 Februari 2012 - 20:33

    Annemarie & Willem:

    Wooooh Kelly, wie had dat ooit kunnen dromen, jij driving along Australian roads. Helemaal te gek en precies wat je gedacht had te doen. Geniet maar lekker en maak maar heel veel mee. Dan kunnen wij weer van jou belevenissen genieten. Op naar de Great Ocean Road. Groetjes Annemarie & Willem (better known as mum and dad)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Katoomba

Kelly

Actief sinds 23 Jan. 2012
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 14414

Voorgaande reizen:

07 Februari 2012 - 07 Juli 2012

Een reis met Activity International

Landen bezocht: