Peeeeeeer - Reisverslag uit Shepparton, Australië van Kelly Pree - WaarBenJij.nu Peeeeeeer - Reisverslag uit Shepparton, Australië van Kelly Pree - WaarBenJij.nu

Peeeeeeer

Door: kellydownunder

Blijf op de hoogte en volg Kelly

13 Maart 2012 | Australië, Shepparton

Ik heb nog niet de tijd gehad om mn vorige verhaal op internet te zetten en ik heb nu al tekst voor een volgende. Ik eindige mn vorige verslag met: ‘Hopelijk kan ik mn volgende verslag melden dat ik aan het werk ben. Fingers crossed!’. Fingers crossed is niet nodig, want jawel, we hebben werk!

Op één van die saaie campingdagen besloten we een eindje te gaan lopen toen we plots gebeld werden. Het was het kantoortje waar we s’ochtends onze namen op de lijst zette! Ze vertelde dat ze werk voor ons hadden en of we die middag naar het kantoortje konden komen > sure we can!
Daar werd ons die middag verteld dat we peren/appels zouden gaan plukken op een farm ongeveer 10 km afstand van Shepparton. We moesten de volgende morgen om 7uur aanwezig zijn.
Hierna hebben we een paar flessen water en een paar broden ingeslagen en zijn vroeg naar bed gegaan!

De volgende morgen ging de wekker om 0545 en zijn we naar de boerderij gereden. Daar moesten we eerst wat formulieren (oa tax file nr en bankrekeningnr) invullen en werden daarna met de trekker het land ingereden. Wilco en ik kregen een rij met perenbomen, 2 ladders en 2 bins waar we de peren in moesten doen. Dus dat werd plukken, we krijgen betaald per bin dus het is aan jezelf hoe hard je werkt. Het begin was erg frustrerend, ik was megasloom en Wilco ging als een (s)peer! En aangezien ik niet overweg kon met die ladder was het nog stommer. Maar na een aantal ladderlessen van Wilco ging het beter! Om 16uur stopten we en hadden we samen 3.5 bin gevuld. Niet heel veel dus.. In de supermarkt besloten we toch dat het een taart waard was, op onze 2000e peer en op mn ‘1 maand in australie’! Helaas was deze niet zo lekker, haha bummer!

Helemaal onder krassen en met spierpijn vroeg het bedje in, want de volgende dag moest er weer geplukt worden! De volgende dag hetzelfde verhaal, alleen kregen we er iets meer snelheid in. We hebben die dag 4.5 bin gevuld, dus ons totaal staat nu op 8. Nog niet heel veel, maken we boeken vooruitgang! Zaterdag, zondag en maandag wordt er niet geplukt. Wij hadden geen idee en hadden bedacht dat je misschien wel eens Pasen zou kunnen zijn. Maar nee, na wat info van thuis bleek het maandag Labour day te zijn in Victoria en is iedereen vrij, vandaar dat de camping ook helemaal vol staat.

Dinsdag beginnen we weer, gelukkig geen peren want deze zijn inmiddels allemaal gedaan en we beginnen dan ook met appels, ik ben benieuwd!



  • 13 Maart 2012 - 08:18

    Liesbeth :

    Hey Kelly, appels plukken gaat vast sneller!
    En in de buurt van Cairns kun je in de bananen!
    Dat heeft Arjen vorig jaar gedaan, in Innisfail.
    Veel plezier!

  • 13 Maart 2012 - 11:35

    Wendy:

    Als een (s)peer… Vind die nog steeds hilarisch!! Dat had eigenlijk de titel van dit verhaal moeten zijn hè ;) Nou, doe de groeten aan ‘mijn’ appels en niet tot in de pruimentijd, want ik zie je al vet snellll!!

  • 13 Maart 2012 - 21:02

    Femke:

    Eens met Wendy! Titel van het verhaal had "als een (s)peer" moeten zijn, hilarisch! Ik had bijna dit verhaal gemist, dat krijg je er van als je twee in 1 keer plaatst ;) Maar gelukkig kwam ik er via Wendy achter dat er nog meer te lezen viel! Ik mis trouwens wel wat info hoor.. Want is het plukken leuk? Hoe ervaar je het om de hele dag peertjes te plukken? Ik ben heel benieuwd hoe dat is, wilde in Nederland zelfs een keer komkommers gaan plukken toen ik geen baan kon vinden, dat leek me wel wat! En heb je dan nu betaald werk?

    In ieder geval hartstikke leuk allemaal, blijf maar lekker veel verhaaltjes plaatsen, ik hou er van!

    Xxxx

  • 13 Maart 2012 - 22:45

    Wendy:

    Femke, denk dat ik wel wat antwoorden heb op je prangende vragen ;) hihi
    Zal je morgen voorzien van een plukinstructie (werkt wel anders bij komkommers denk :P) en gegevens m.b.t. de grootte van de bins, het aantal gevulde bins, het aantal gewerkte uren per bin en daarmee ook de opbrengsten in $

  • 14 Maart 2012 - 19:35

    Stephanie:

    Wat een superleuke verhalen weer!

  • 16 Maart 2012 - 06:46

    Kelly:

    Ik hoop dat het reageren op deze manier werkt..
    Erg leuk om te lezen dat het voor jullie leuk is om mijn verhalen te lezen!

    De appels gaan inderdaad sneller is minder zwaar werk, gelukkig!
    Ik weet niet of ik ooit in Cairns aankom, haha, maar heb over de bananen gehoord. Ik hoorde trouwens ook dat je daar iets moet tekenen, zodat je de boer niet kan aanklagen als je aangevallen wordt door slangen/spinnen. Ik weet niet of het een horrorverhaal is, maar het klinkt spectaculair!

    Vet snel inderdaad, jeetje 3 weken nog maar.. Ik hoop trouwens, Femke, dat Wendy je goed genoeg geïnformeerd heeft?! Moet haast wel! Iets wat Wendy je nog niet kan vertellen is dat de appels me meer bevallen en dat et plukken een stuk sneller gaat! We zitten nu op 6 bins per dag. Maar helaas is het bedrag wel minder per bin bij de appels.. Goed, internet is op en het is tijd voor pizza, die we gaan betalen van ons eerste loon! haha

  • 18 Maart 2012 - 20:26

    Joke En Rinus:

    Hoi Kelly, dit is een nieuwe poging om op je gezellige verhalen te reageren.
    Lukt het inmiddels met de ladder? Je had ook bij Rinus in de leer moeten gaan hahaha
    Gelukkig houd mama me ook op de hoogte van je avonturen.
    Even over die spinnen, ze kunnen behoorlijk groot hoor, maar niet gevaarlijk. Toe ik in
    brisbane was, hadden ze daar een huisspin voor de muggen brbrbrbr.
    Groetjes en nog hele fijne weken.
    Dikke kus van ons

  • 01 April 2012 - 08:50

    Saskia, Erik En Max:

    Ha Kelly. We hebben weer genoten van je verhalen Komen de appels al bijna je neus uit? Zou ik me zo voor kunnen stellen.
    Wat gezellig dat Wendy al bijna bij je is. Heel veel plezier met jullie 2 tjes.
    Het zal in Almere wel stil zijn in huis.
    We kijken uit naar je volgende verhalen.
    Groeten van ons!

  • 21 Januari 2013 - 08:02

    Ronald:

    heey kelly! werkte jij toevallig in shepparton op de indiaanse farm met harry als baas en gerund door zn zonen? ik zit daar nu haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Shepparton

Kelly

Actief sinds 23 Jan. 2012
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 14413

Voorgaande reizen:

07 Februari 2012 - 07 Juli 2012

Een reis met Activity International

Landen bezocht: